ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } EJAT RIDZUAN: MATI ITU PASTI

EJAT RIDZUAN

EJAT RIDZUAN

Friday 29 June 2012

MATI ITU PASTI

assalamualaikum warahmatullah hiwabarakatuh !!
(+_+)

hari nie jumaat kan ??
kaum adam sibuk menyiapkan diri untuk menunaikan kewajipan..
kewajipan apa tu ek ??
pandai !! SOLAT JUMAAT...

memandangkan tak ada kelas, so aku boring la.. 
(bajet macam rajin ke kelas ja )
aku rajin la weyh !!!

aku ada satu benda nak share dengan korang semua..
MATI
korang tahu kan apa itu mati..
kematian adalah saat yang memisahkan kita dengan dunia nie.. 
tapi kematian adalah saat dimana kehidupan akhirat kita bermula..
tiba2 aku teringat pasal satu lagu nie..
cuba tengok bawah !!


kumpulan Far East
tajuk : Menanti Di Barzakh

ada satu ayat dalam lagu nie yang buat aku sedar..

"ajal yang datang dimuka pintu..
tiada siapa yang memberitahu..
tiada siapa pun dapat hindari..
tiada siapa yang terkecuali.."

kita tidak tahu bila kita akan meninggal dunia..
kita kena bersedia..
amal ibadat kita dah cukup ke untuk mengadap ALLAH S.W.T ??
menangis air mata darah sekalipun, kita tidak akan hidup untuk kali kedua...
manfaatkan anugerah ALLAH yang paling besar ini dengan sebaiknya..

peneman yang paling setia bila disana nanti ialah amalan yang pernah kita lakukan didunia..
sebab dunia hanyalah persinggahan sementara sebelum kita melangkah ke alam yang abadi..
mengikut ISLAM, kita melalui 4 alam..
alam roh..
alam rahim..
alam dunia...
dan alam barzakh...
sedar tak sedar, kita sekarang berada di alam yang ketiga..
semakin dekatnya kita dengan alam barzakh..
astagfirullah hal azim..
takut bila aku ingat pasal mati nie..

aku pernah dengar satu quote nie..

setiap hembusan nafas itu mendekatkan kita dengan kematian..

p/s: mati tu wajib sayang... kumpul lah pahala dan tinggalkanlah dosa..
kita tak tahu bila ajal akan menjemput.. 
yang penting kita kena bersedia..
insyaALLAH !!



JARI YANG MENAIP : EJAT RIDZUAN

No comments:

Post a Comment