ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } EJAT RIDZUAN: PENGARUH BURUK

EJAT RIDZUAN

EJAT RIDZUAN

Friday 15 June 2012

PENGARUH BURUK

assalmaualaikum kawan2 !! 
=D 

"apesal minah nie suka buat smiley je bila lepas bagi salam??"

wahh !! overnya kau mak timah...
aku nak bagi sedekah la..
senyum tu kan sedekah ...
haishhhh !!!

"apesal semenjak dua menjak nie rajin pulak minah nie update blog dia ??"

ehh2.. =.=''
aku pun pelik jugak kenapa aku suka update blog nie..
mungkin sebab banyak benda aku nak share, cerita...
mungkin juga sebab aku bosan, sunyi, sepi, sebak...
chupppp !!!
dah terlebih dah...
HAHA !!

aku suka dengar radio..
dengar lagu2 yang terbaru, lama, retro pun aku layan..
lagu ape tu..
hah !! lagu Jeffrydin.. Masmona..
hehehehe~~

lagu zaman sekarang nie pelik..
aku pun kadang2 tak faham sangat lirik dia tu..
seriously, saat nie lagu yang paling aku benci ialah lagu Adele.. Rumourhazard !!
eeewww~~ benci nyewww !!

aku nie memang bukan orang yang berseni tapi at least aku tahu jugak la nak beza antara yang sedap didengar or yang tak layak didengar...
lagi satu, kes artis2 dan para selebriti nie...

ape faedahnya golongan artis nie kepada negara kita ???
diaorang nie bantu ke rakyat2 yang susah ??
diorang nie mengharumkan nama negara ke ??
(ada la sesetengah )

sedih aku tengok.. 
gambar2 artis yang tak cukup kain pun dipaparkan kepada bahan bacaan umum...
nie yang bawa kepada ikutan yang negatif..
berpegangan tak kira kat mana.. tidur sekatil..
jangan menghalakan benda yang haram.. 
dan jangan guna itu sebagai alasan bekerja..

"saya melakukan aksi itu diatas tuntutan kerja.. itu hanyalah watak yang saya mainkan dalam cerita ini.. "

hello bro, sis, pakcik, makcik !!
yang haram tetap haram tak kira apa pun alasan..
dalam hidup kan kita diberi pilihan?? 
pilih la jalan yang betul..
lagipun, kalau tolak tawaran tu, insyaAllah ada lagi tawaran yang lebih baik kepda anda semua...
rezeki bukan terletak di tangan produser2, penerbit2, pengarah2,,,

pakaian tu melambangkan bangsa dan yang paling penting melambangkan agama..
aku nie bukanlah arif sangat soal agama..
tapi sejak kecik lagi, kita sebagai orang perempuan wajib menutup aurat..
yang artis2 nie dedah sana dedah sini.. tak malu ke ??

oppsss !! sebab diaorang tak malu la diorang berani dedah merata kan ??
semakin teruk sangat kes yang melibatkan artis..
kes dadah, kes khalwat, kes tipu, minum arak, kes cerai berai..
bila kahwin buat majlis mengalahkan anak raja je..
korang tu artis je kot...

tapi, alhamdulillah.. semakin ramai artis yang dah mula insaf dan sedar akan tanggungjawab agama..
tahniah saya ucapkan.. =D
kekalkan istikhamah ya...

kalau ada artis yang tetiba je terbaca blog nie, renungilah ye...
(perasan seyhh minah nie ada artis nak baca blog dia !! =.='' )
niat saya cuma nak menegur..
pada korang semua yang membaca, renungkan lah..
adioosss amigosss !!!







JARI YANG MENAIP : EJAT RIDZUAN

No comments:

Post a Comment