ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } EJAT RIDZUAN: MERUBAH SEGALANYA

EJAT RIDZUAN

EJAT RIDZUAN

Tuesday 12 June 2012

MERUBAH SEGALANYA

assalamualaikum warahmatullah hiwabaratuh !!

aku mulakan cerita dari awal k...
aku blogwalking tadi..  then, aku baca satu blog pasal love after marriage...
aku tertarik.. 
betul apa  yang blogger uh cakap..
jodoh kita telah ditetapkan sejak kita didalam perut lagi..
bila aku fikir2 balik, sepanjang 19  tahun and to be exact,sepanjang aku kenal apa itu COUPLE..
aku rasa aku dah buang masa aku dengan benda2 yang tak sepatutnya..,
maksud aku, benda tu dah ditetapkan.. macam mana kita buat pun,  benda  tu tak boleh diubah..
i mean, siapa jodoh kita..
bukankah maut, ajal. rezeki, jodoh tu rahsia  ALLAH S.W.T ??

i can't bear to face another heartbroken..
cukuplah apa yang aku dah lalui..
lagipun, umur semakin meningkat dan aku perlukan keberkatan dalam hidup aku..
apa yang mampu aku lakukan adalah berharap supaya jodoh aku adalah orang yang baik..
orang yang boleh membetulkan kesilapan aku..
yang paling penting, membimbing aku supaya lebih mengenali dan mencintai ALLAH, RASUL, dan AGAMAKU!!

fokus utama adalah berjaya  dalam kehidupan,  pelajaran dan membanggakan kedua ibubapaku..
bukankah tu sebenarnya tujuan kita dilahirkan selain dari menambah bilangan umat MUHAMMAD S.A.W??
menegakkan syiar Islam ??
membela maruah keluarga ??
insyaAllah, dengan izin ALLAH aku mampu lakukan semuatu..
aku sayangkan agamaku..
aku sayang Penciptaku..
aku sayang Rasulku,
aku sayang keluargaku,
dan yang paling penting aku sayang diri aku...

girls, seriously memang aku mengaku bercinta itu indah..
tapi kalau setakat bercinta tanpa memikirkan tanggungjawab,tanpa restu keluarga, tanpa restu dari ALLAH, hubungan yang dibina tu tak kan kemana..

aku percaya jodoh telah ditetapkan..
aku taw mesti yang baca blog aku akan fikir macam nie..

"ek eleyh minah nie.. umur baru 19.. dah gatal fikir pasal jodoh.. belajar la dulu"

ye.. memang aku terlalu muda untuk fikirkan pasal jodoh..
tapi, suatu masa nanti aku akan tetap  memiliki keluarga aku sendiri..
aku harus berdoa dari sekarang..
bukan bila nak kahwin je baru nak doa supaya dapat jodoh yang baik..
masa sekarang berjalan terlalu pantas..
aku hanya manusia biasa yang selalu mengharapkan kebaikan..

pilihan keluarga adalah yang terbaik buat aku.. 
kerana aku tahu keluargaku takkan menyerahkan aku kepada seseorang yang tidak sesuai untuk aku..
aku tahu keluarga ku nak yang terbaik buat aku..
aku percaya pada pilihan mereka..
INSYAALLAH, hidup aku akan berkat !!
AMINN !!

pada yang narrow thinking about love after marriage, please think again..
u will never know until u face it ursefl..
percaya pada QADA' dan QADAR!! 

lagipun bukankah COUPLE tu HARAM ??
=D

alhamdulillah, kesedaran yang diberikan.. siapa sangka persepsi aku tentang bercinta lepas kahwin terus berubah selepas aku terbaca dalam satu blog..
to that blogger, thank you so much..
who is  she ??
let  me keep it myself..
now, i totally believes in love after marriage..
ALHAMDULILLAH !!








JARI YANG MENAIP : EJAT RIDZUAN

No comments:

Post a Comment