ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } EJAT RIDZUAN: GEGARAN GEMPA BUMI

EJAT RIDZUAN

EJAT RIDZUAN

Thursday 12 April 2012

GEGARAN GEMPA BUMI

assalamualaikum semua :D
huhu !! 
semalam adalah saat yang tak kan pernah aku lupakan.. 
gempa bumi !! terasa gegarannya smpai sekarang..
msa kejadian tu, aku tengah kerja then tetiba aku rasa mcm something going wrong..
then, aku keluar check kat depan..
abang zam tanya aku.

abg zam: ty, hang tak rasa pa2 ka ?
aku: ty xrasa pa pun.. tapi awat kepala pening tiba2 ?
abg zam: orang pakat nak keluar dah nuh..
aku: hah ?? ya ka..

sepantas kilat aku tinggalkan kerja yang aku tengah buat dan lari ke depan.. 
masa tu aku cuma fikir family aku...
fuhhh !!
nasib baik tak jadi pa2.. 
bila aku fikir2 balik, gempa tu brpunca dari ACHEH, INDONESIA..
macam mana la keadaan mereka yang akurasa gegaran dia lagi teruk dari kita kat MALAYSIA nie..
benda tu buat aku insaf dan aku rasa bersyukur kerana dilahirkan di MALAYSIA..
thank you ALLAH !!

aku harap tak kan ada tsunami yang kedua.. 
cukuplah penderitaan mereka masa tsunami yang pertama dulu.. jom recap pic tsunami yang dulu..


ketinggian ombak yang memang tinggi.. subhanallah !!

keagungan ALLAH S.W.T.
masjid yang masih utuh padahal bangunan sekelilingnya sudah musnah dibadai tsunami







JARI YANG MENAIP : EJAT RIDZUAN

No comments:

Post a Comment