ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } EJAT RIDZUAN: IBU DAN ABAH

EJAT RIDZUAN

EJAT RIDZUAN

Thursday 12 April 2012

IBU DAN ABAH

assalamualaikum wahai para sahabatku sekalian !! =)
(hampa nmpak dak mukadimah aku yang baik tu ?)
HAHA !! 
aku da satu opinion yang aku nak share dgn hampa semua..
its all about loving your parents !! (kalau hampa tgk khabie kushie kabhi gham tu hampa taw la)
abah dan ibu adalah sebab aku ada di dunia yang indah tapi awas, penuh dengan pancaroba..
selain dari ALLAH la !!
ok2..
pernah dulu ada kes anak buang bapa, anak buang ibu..
(minta simpang malaikat 44)
sampaikan aku terfikir, kenapa mereka nk buang orang yang melahirkan, menjaga, merawat dan menyayangi mereka ??
tak dak hati perut ka pa ?? 
tak kira la macam mana alasan pun yang mereka bagi sehingga sanggup buat macam tu, personally, aku still tak boleh terima !!
hampa nak tau dak pasai pa ??
kawan2 ku wei !!
ibu dan ayah kita cuma ada satu... hampa suroh la Professor Klon klonkan pun tak kan sama dengan yang asli..
(originality is the best)     
kalau la tak mau jaga pun, nuhh !! pusat kebajikan bnyak kerajaan sediakan..
at least, makan minum terjaga.. pakaian, tempat tinggal semua cukup.. nie dok pi tinggal kat masjid !!
awat ?? hampa ingat tinggal kat masjid tu mulia la.. ?? ingat baik ka dok tinggal kat masjid ??
hampa ingat orang akan kata macam nie ka ??

"amboi !! baik sungguh anak dia pi tinggal kat masjid.. nak suruh bapa/ibu dia belajar agama la tu.. baguihh sungguh !! "

tak pernah lagi orang kata macam tu..
orang dok kata macam nie ja..

"laaa !! awat yang p dok tinggal ayah/ibu ? tak kesian ka kat depa(mereka) ?? tak guna punya anak.. tak kenang jasa langsung !!"

macam tu ja orang dok kata.. so nasihat yag ikhlas daripada aku, hampa jagalah parents hampa elok2 !! jangan dok jadi si tanggang pulak.. hargai mereka selagi masih hidup.. andai mereka sudah tiada, sedekahkanlah Al-Fatihah kepada mereka..
amin..

                       

JARI YANG MENAIP : EJAT RIDZUAN

No comments:

Post a Comment