ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } EJAT RIDZUAN: CEMBURU

EJAT RIDZUAN

EJAT RIDZUAN

Monday 30 April 2012

CEMBURU

assalamualaikum peepss !! 
hahaha :D
tgk entry !! hah !! pa hampa sume fikir?? mesti macam2 kan..
actually, cemburu or jealousy nie ada banyak kategori.. cemburu nie subjektif..
ok.. cuba hampa fikir jap..
selalunya bila sebut ja pasal cemburu, automatiknya kepala otak kita nie akan ingat macam ni..

"oh, dia cemburu la PAKWE/MAKWE dia keluar dengan orang lain"

hello !! nie dh zaman 2012 la.. 
hak masing2 nak keluar dengan sesiapa pun..
tapi kalau yang bawah nie, wajib la cemburu..

"oh, dia cemburu la SUAMI/ISTERI dia keluar dengan orang lain"

orang gila ja yang takkan cemburu bila lihat suami/isteri dia keluar bermesra2 dengan orang lain..
tapi, tahap cemburu itu perlu ada.. 
bagi aku, for sure aku tak nak pakwe/tunang/suami yang terlalu cemburu..
apa orang cakap, cemburu tak bertempat, bertarikh !!
ok.. bab bertarikh tu aku yang tambah..(blog aku la kawan2.. suka hati aku la kan nak tulis apa pun)

tak semestinya cemburu nie kita akan rasa dekat pasangan ja.. 
contohnya, sebagai perempuan, kita akan cemburu bila tengok perempuan lain lagi hot dan cantik daripada kita..
then, kita akan rasa cemburu bila tengok kawan2 dapat result yang elok dalam exam...
bagi lelaki pulak, diaorang akan cemburu bila tengok member2 diaorang ada awek cun..
tak gitu abang ??

senang cerita, cemburu nie terlalu subjektif untuk aku rungkai.. macam2 jenis cemburu ada.. bagi hampa yang amik psikologi tu tahula kot pasal nie...

nie kes bangang tahap gila!! cemburu punya pasal la nie...
(lelaki yang didakwa mengerat leher isterinya sehingga putus dan membawa sendiri kepala isterinya ke balai polis seterusnya menyerah diri... motif utama ialah CEMBURU)



hell yeaahh !! :D




JARI YANG MENAIP : EJAT RIDZUAN

No comments:

Post a Comment