ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } EJAT RIDZUAN: HAKIKAT SEBENAR : AKU TAK KUAT

EJAT RIDZUAN

EJAT RIDZUAN

Sunday 30 September 2012

HAKIKAT SEBENAR : AKU TAK KUAT

assalamualaikum
=(

tangis yang berderai dipipi disapu bersih..
segera ditutup agar tak ada siapa yang tahu..
bukan tak nak bercerita, tapi biarlah..

final exam makin dekat..
terlalu dekat..

aku cuba berlagak kuat..
acap kali menahan airmata dari terus mengalir dan mengalir....
tapi airmata aku terlalu murah..
mengalir tanpa diminta, berhenti bila tangki dah kering...
bila dah penuh semula, takungan tu akan mengalir dengan sendirinya...

pernah aku marah diri sendiri..
malah aku pernah salahkan takdir...
kenapa alur hidupku begini ??
kenapa orang lain bahagia ???

kenapa aku diduga sebegini ???
mana kebahagian sebelum nie ??
kenapa cepat sangat kebahgaiaan itu dirampas..
Ya Allah.. PERIT !!!

maafkan aku jika pernah menyalahkan takdirmu..
akal ku yang masih hijau nie tidak dapat dicerna dengan sebaik mungkin..
ibu sentiasa menjadi penasihat rasmi..
tak pernah melunturkan semangat aku..

"along, Allah uji kita sebab dia nak tahu sejauh mana kesabaran kita... Allah uji kita sebab dia sayang kita..
Allah uji along macam nie sebab dia tahu anak ibu kuat.. ibu kuat bila tengok anak ibu kuat.. ibu akan senyum bila tengok anak2 ibu senyum... along dan adik2 lah kebahagian ibu "

air mata, kau jatuh lagi.. penat si tangan nak usap kau..
moga aku kuat untuk menghadapi minggu nie..
kuat untuk teruskan hidup..cuma seminggu lebih sahaja lagi...









JARI YANG MENAIP : EJAT RIDZUAN

No comments:

Post a Comment