ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } EJAT RIDZUAN: DIA MANUSIA !!

EJAT RIDZUAN

EJAT RIDZUAN

Sunday 9 September 2012

DIA MANUSIA !!

assalamualaikum warahmatullah hi wabarakatuh !!
=)

bersyukur dapat bernafas di atas muka bumi ciptaan Allah nie..
sahabat2 ku sekalian, zaman sekarang memang dah banyak kes2 pelik terjadi..
ada yang tak masuk akal..

pembuangan bayi !!

YA ALLAH !!
sungguh kejam mereka2 ini.. dibuang darah daging sendiri..
kenapa cetek sangat pemikiran ?? kenapa perlu melakukan pembunuhan ??
kenapa bertindak kejam ??

dia tidak berdosa... jangan diperlakukan dia seperti sampah...
DIA MANUSIA !!
tergamak seorang manusia melakukan hal seperti itu..
seriously, si pelaku tak layak digelar manusia !!
KORANG BINATANG !!!

binatang yang hanya bertopengkan manusia..
bersembunyi di balik wajah yang kononnya suci...
tolonglah !!
aku merayu...

biarkan dia hidup...
biarkan dia rasa nikmat sebuah kehidupan..
biarkan dia rasa disayangi oleh orang yang ingin menyayangi...
biarkan dia...

sedih pilu hati aku melihat akhbar2... 
macam2 bermain dalam kotak fikiran aku..
andai sahaja aku mampu menghentikan semua ini...

tong sampah, lubang tandas...
hinanya YA ALLAH...
bukan itu tempat mereka.. bukan itu pinta mereka..
kalau lah boleh, biar sahaja tempat mereka aku yang ganti..
bayi comel..
bayi yang tidak bersalah...
bayi yang tidak merasa setitik pun air susu orang yang digelar ibu, mama, emak...
dihukum tanpa sebarang pengadilan...

DIA MANUSIA !!

hati aku rapuh YA ALLAH...
saat aku menulis entry nie, airmata jadi peneman...
aku sedih... aku marah... 
aku kecewa tidak dapat membuat apa2...
bantu aku YA ALLAH..

kasihanilah mereka..
untuk menatap gambar mereka sahaja aku tidak mampu...
aku tak boleh bayangkan kesengsaraan mereka..
tubuh gebu digonggong anjing...
tubuh gebu dihurung semut...

apa salah mereka ???
apa dosa mereka ???
CAKAP LA APA DOSA ANAK TU ?????????










JARI YANG MENAIP : EJAT RIDZUAN

No comments:

Post a Comment