ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } EJAT RIDZUAN: BIARKAN AKU

EJAT RIDZUAN

EJAT RIDZUAN

Sunday 16 September 2012

BIARKAN AKU

assalamualaikum !! 
=D

alhamdulillah.. masih bernyawa...
masih mampu tersenyum dan masih mampu menangis..

rindunya aku pada keluarga di Kedah !!


aku sorang2 kat sini..
menjalani hidup sebagai seorang pelajar..
menggalas tangggungjawab ibu abah dan adik2...

kadang2 pernah terfikir untuk berhenti belajar..
kerana aku tak kuat...
aku tak kuat untuk bersendirian dalam menghadapi cabaran hidup tanpa keluarga..
aku tahu Allah tidak pernah tinggalkan aku...
aku tahu..

kawan2 banyak bagi sokongan..
banyak bagi tunjuk ajar dan bantuan..

terima kasih sahabat kerana terima aku seperti mana aku..

Ejat Ridzuan...
me in jersey..
=D


pakai baju kurung pun aku still nmpak boyish !!


"eh jat,, kau nie tak tahu nak dressing ke ?? selekeh semacam je aku tengok ?? asyik pakai jersi dan jeans je.. kau tu perempuan.. buat la cara perempuan sikit.."

aku tahu aku perempuan...
biar lah aku begini asal aku bahagia..
maaf kalau korang semua sakit mata tengok aku..
berperwatakkan macam lelaki..
berjalan kengkang..
aku tahu aku banyak kekurangan..
terlalu banyak kekurangan...

walaupun aku ada ramai kawan lelaki, selalu lepak ngan diorang...
aku tahu batasan aku.. 
korang boleh je cakap aku gedik.. lepak dengan lelaki sampai lewat malam..
asyik2 dengan budak lelaki..
mungkin aku gedik..
apa pun pandangan korang, aku terima...

cara didikan aku yang membentuk diri aku sekarang...
sejak kecil aku dididik supaya berdikari..
aku tak pernah merasa pakai gaun masa kecik2 dulu..
tak pernah merasa pakai kasut tumit tinggi..

maafkan along ibu dan abah..
tak pernah terniat pun untuk meragui cara ibu dan abah mendidik along..
malah, along bersyukur kerana mempunyai ibu dan abah yang sangat menyayangi diri along..
yang menerima kelemahan dan kekurangan diri along..
yang sentiasa ada di belakang along..

aku memang boyish !!
tapi aku tak mengandunga nak luar nikah..
aku tak buat perkara2 yang berdosa besar !!
aku tak lari ikut lelaki..
malah, aku tak kisah pun dengan bercinta nie..

apa yang aku tengok..
ramai kawan2 perempuan akuyang feminin, yang berpakaian perempuan...
semuanya rosak..
ikut lelaki..
berpegang sana pegang situ..

walaupun ada kawan aku cakap..
"eh.. jat.. jangan risau.. kami tak ada nafsu pun kat kau"
aku tak sedih.. 
aku lebih selesa mereka beranggapan begitu... 
hanya orang yang ingin mengenali akan dapat kenal aku..
sebenar2 aku...

jadi,biarkan aku menjadi aku...
bairkan aku dengan jersi2 ku..
biarkan aku macam lelaki..
biarkan aku tak pandai dressed up amcam korang...
insyaAllah, aku tahu suatu hari nanti, aku akan pakai juga macam mana korang pkai sekarang.. :)
doakan aku !!





JARI YANG MENAIP : EJAT RIDZUAN

No comments:

Post a Comment