ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } EJAT RIDZUAN: PELIK

EJAT RIDZUAN

EJAT RIDZUAN

Saturday 15 December 2012

PELIK

=)

14/12/2012
tarikh hari ini..
tarikh aku menulis entry nie..
bukan apa..
sekadar hendak meluah rasa..

kenapa aku nak publish esok..
sedangkan aku boleh je publish hari ini..
entah la..
ada something yang mengganggu..
rasa rindu pada keluarga mungkin...
:')

HAHA

*skrin fon*

(1 missed call)

*texting*

aku : sape nie ??
unknown : i peminat u la

aku : terus tak reply sebab aku tak suka..

hello..
wei, nie bukan caranya nak berkenalan or whatever..
pelik la aku..

cakap pasal nie..
masa cuti sem hari tu ada sorang mamat nie text aku then situasi sama berlaku..
cuma kali ini aku kena marah la..
dan aku dengan sepelik-peliknya pelik kenapa aku pulak yang dimarah..

*situasi yang terjadi*

unknown : salam...hai izzaty..
aku : wassalam.. hai.. spe nie ?? (aku nie mati2 lah ingat kawan aku sebab siap sebut nama lagi)
unknown : sye peminat awak la.. boleh tak berkenalan ??
aku : kejap.. mana dapat no fon nie ??
unknown : kawan sye yg bagi.... 
aku : ouh.. kawan bagi.. cakap kat kawan terima kasih la sebab jaja no fon sye kat orang yang sye tak kenal..
unknown : bukan macam tu maksud kawan sye.. sye yang mintak..
aku : ok then.. apa nama awak dan nama kawan awak ??
unknown : sye zul.. nama kawan saya xpyh la awak tahu..
aku : laaa... siapa kawan awak ??
unknown : sye ikhlas nak berkawan dengan awak.. kawan sye tak salah..
aku : sye tak cakap pun kwan awak salah..sye cuma nak tahu siapa kawan awak ??
unknown : kenapa awak nak tahu siapa kawan saya ??

*dalam hati aku*
mamat nie dah gila ke ape ??
arghhhh !!!

aku : tak pe lah... sampai sini je.. saya bnyak kerja nie.. ouh ya.. kirim salam kat kawan awk k..
cakap dia thanks sangat2...
unknown : awak tak ada hak nak marah kawan saya.. 
aku : dan kawan awak tak ada hak nak bagi no fon saya kat orang lain !!!!
unknown : kenapa awak berbeza ek dengan apa yang dia cerita ?? dia cakap awak comel, baik, pandai..

*dalam hati aku*
eh.. dah kenapa diorang nie.. sapa kawan mamat tu ??
pening !!

aku : maaf.. saya tak ada niat nak berkasar..cuma saya tak suka cara kawan awak.. edar no fon sye merata.. dan saya tak suka cara awak nak berkawan..
unknown : awak lain dengan apa yang dia cerita 
aku : sekali lagi maaf.. assalamualaikum..

**********************

aku pelik..
gentle la sikit kalau nak berkawan..
face to face...

baru nampak keikhlasan uh..
hati aku keras ??
aku mengaku..
pengalaman banyak mengajar..
bukan senang aku nak terima seseorang dalam hidup..
tambah lagi kalau aku tak kenal siapa dia..

oh ya !!
dan aku sangatlah tidak suka kalau no fon aku diedar merata..
ingat aku nie apa ??
nama je kawan tapi perangai macam lawan..
setidak-tidaknya tanya dulu..

"eh jat.. ada orang nak no fon kau... boleh ke ??

hah !!
tu beradap la sikit..
tapi kalau dah tahu aku tak bagi, tapi kasi jugak kat orang lain, tu memang kurang ajaqqqq !!!

p/s : jangan suka edar no fon orang merata.. ingat !! dan satu lagi, nak berkenalan tu, biar bermaruah sikit k..



JARI YANG MENAIP : EJAT RIDZUAN

1 comment:

  1. jat, aku dah tak pakai fon skrang.. haha, senang crita.dah xda strangers kacau dah. contact ngn bf via skype ja snang,call mak abah pakai public.

    ReplyDelete