ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } EJAT RIDZUAN: DARI KERANA MATA

EJAT RIDZUAN

EJAT RIDZUAN

Thursday 9 August 2012

DARI KERANA MATA

assalamualaikum semua para pembaca...
=D

amboi.. melampau beno salam tuh...
kekeke..
aku baru je habis kelas nie.
tanpa banyak bunyi, katil yang menggoda tu pun aku tak pandang tau..

idea yang bermain dalam fikiran perlu dimuntahkan segera..
lalu lappy dicapai..
password dan email diseru...
jari mula mengatur gerak mengikut apa kata otak..

DARI MATA TURUN KE HATI

aku terfikir selepas kawan aku, Pika menyebut ayat tu dalam kelas tadi..

aku : Pika, cuba ko usha atok tu.. dia malu kalau ada orang tengok dia..
Pika : mana atok ?
aku : tu.. (sambil mulut muncung tunjuk direction)

pika memandang sejenak. atok pun perasan kot yang kiteorang tengok dia..
hehehe..
tiba2.......
.....
.....
....
Pika : eh2.. tak nak la tengok lama-lama.. dari mata turun ke hati...
aku :tergamam... terkedu.. cuba refresh balik..

hah !!! idea !!

kenapa perlu dari mata ??
kenapa tak dari hidung ke...??
kenapa tak dari deria sentuh ke ??

dah tu kenapa turun je mesti kat hati...
aku rasa sebelum sampai hati, the thing akan singgah kerongkong dulu...

maybe tu pepatah dulu-dulu kot..
dan mesti ada sebab kenapa pepatah tu wujud..
aku ingat lagi ada 1 lagu nie yang lirik dia macam kat bawah nie....

~~dari kerana mata... yang mempunyai kuasa..~~

betullah mata tu ada kuasa.. aku pun kadang-kadang lemah jugak bila ada orang tengok mata aku direct punya.. tak dak filter dah.. sampai aku terpaksa menunduk malu..
cececehhh...

mata..
senjata utama manusia...
mata..
boleh menggambarkan perasaan manusia...
mata..
dari situ bermula cinta...
mata.. ada yang mati kerananya...

mood: menghitung hari untuk balik.. !! balik kampung... wooo... balik kampung !!
tak sabarnyewww~~ 
HAHA!!




JARI YANG MENAIP : EJAT RIDZUAN

No comments:

Post a Comment