ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } EJAT RIDZUAN: SIME DARBY : PART 2

EJAT RIDZUAN

EJAT RIDZUAN

Wednesday 24 April 2013

SIME DARBY : PART 2

haluu !!

so, motip entry kali nie nak tunjuk sikit la kilang tempat aku mengumpul ilmu nie..
jeng jeng jeng !!!!

aku tak ada masa nak tangkap gambar banyak2 sebab aku kan berdisiplin..
HAHAHA



ok.. yang macam tangki uh (memang tangki un) nama dia kernel bunker tank..

kerenel uh ialah biji buah kelapa sawit..
kiranya kilang nie tak produce oil je.. 
kernel nie digunapakai dalam pembuatan sabun mandi dan etc...


ok.. nie close-up sikit...
ada 4 tangki..
yang macam jejantas uh ialah oil despatch..
kat sini la tanker2 datang amik minyak...


nie ialah kilang..
dalam kilang nie ada banyak station..
meh aku senarai sikit..
a) loading ramp
b) sterilizer station
c)thresher station
d) pressing station
e) oil room station
f) kernel station
g) boiler
h) water treatment plant

yang bestnya pasal kilang nie dia tak pakai TNB ok..
kilang nie pakai sistem turbine berasaskan steam dan seterusnya menghasilkan kuasa eletrik sendiri..
jimatkan ??
HAHAHA

sedikit sebanyak yang dapat aku cerita...
nanti aku story lagi dalam part 3 !!
sampai ketemu..
mmmuuuaaahhhhh




JARI YANG MENAIP : EJAT RIDZUAN

No comments:

Post a Comment