ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } EJAT RIDZUAN: CURIOUSITY

EJAT RIDZUAN

EJAT RIDZUAN

Monday 11 May 2015

CURIOUSITY


ASSALAMUALAIKUM

entry kali nie memang off topic..
off topic sebab aku takde sebab sebenarnya nk tulis or merepek pasal nie..
just as a woman, aku curious..

mengandung, bersalin norma biasa kehidupan seorang wanita. 
tapi macam mana seorang wanita deal dengan konsep mengandung nie..

sesetengah orang termasuklah diriku nie memang xboleh endure any major pain..
kata orang bersalin nie sakitnya xboleh luah dengan kata2..(kalau banyak dosalahhh)
even sekarang dah ada epidural tapi kalo dah nak sakit tu ko telan ape pun akan sakit jugak..
tanyalah sapa pun bersalin nie mmg sakit
except kalo ko pilih bersalin secara pembedahan (C-section)
selamat lah ko tapi limit 3 org je la anak ko..
kalo ko beranak kembar ok la..
sekali harung terus..

masa sekolah sering jugak ku dengar tentang kesakitan bersalin tu..
tapi aku tgk makin ramai je yg bersalin... ibu aku ok jer.. 
ada yg smpai sekali bersalin kembar 5,6,7,8..
huhhhh !!
so, aku rasa was2 sikit bab sakit nie..
bagi aku mybe depends pada saiz anak tu kot..
kalo besar anak tu maka lagi sakitlah si ibu mengandung..



pasal bab teran meneran pulak..
ada org ckp mcm kau berak je...
tak sakit pun..
ada yg ckap mcm pinggang ko nk terlucut dri badan kau...
time tu la semua benda nak keluar..
ada yang maki si suami, salahkan si suami sebagai punca..
ada yg menyesal sebab tak tahan dgn sakit tu..
bnyk sngt fakta2 yg menerojoh masuk telinga aku nie.. 
so aku jadi takut..
sebab aku pun akan lalui benda yg sama..
kalo ada rezeki..

sapa taknak anak2 comel kan..
tapi aku percaya yg kita semua as woman mampu untk deliver..
sebab kita mmg diciptakan dgn keistimewaan sebegitu..






JARI YANG MENAIP : EJAT RIDZUAN

No comments:

Post a Comment