ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } EJAT RIDZUAN: LAKI TAKUT BINI

EJAT RIDZUAN

EJAT RIDZUAN

Wednesday 22 January 2014

LAKI TAKUT BINI

haluuuuu !!

hahahaha
apa khabar u olsss ??
berhabuk ashemmm ashemmmm blog aku nie..

tajuk entry aku yg mcm seram sikit nie..
hahahahaha
kenapa suami takut isteri ??
kenapa laki takut bini ??



kenapa benda nie terjadi dalam masyarakat kita ?
ok..
kalau nak cakap pasal pengalaman, aku ada kenal sorg pakcik nie yg takut bini..
errrr..
macam mana aku tahu dia takut bini ??
meh sini nak story mori..

"ty, buat kopi!"
"ty, buat teh kurang gula"
"ty,bawak keluar mai kuih ka pa yg ada"

pakcik.. umah saya nie bukan kedai makan nak order sesuka hati..
haishhh..
dah la kalo mintak tu time aku tengah syok2 layan drama..
nasib baik Remy Ishak dah tak ambil job2 yang siaran dia waktu siang..
kalo tak melepas la aku nak tengok dia..

kenapa dia tak suruh bini dia je ?
arghhhhh stress !!

lagipun,bukan niat aku nak busybody ke ape ke..
tapi bila aku ikut ibu pergi beli ikan ke lepak petang2 tengok produk yang kwan2 ibu jual jadi telinga aku nie tangkap la sikit2 gosip panas yang depa dok cerita..
haaaaaa...
geng2 belakang lorong pulak kalo dapat tau gosip bukan main cepat lagi tersebar..
geng2 belakang lorong cakap pakcik nie takut bini..
tak berani nak suruh bini dia siapkan makanan ke ape ke..
yang bini tu pun satu tak tau ke tu tanggungjawab dia layan suami..
jaga makan minum dia..

kenapa gejala takut bini nie berlaku..
adakah sebab wanita zaman sekarang terlebih tegas, garang, tetap pendirian ??
ataupun adakah sebab lelaki zaman sekarang semakin lemah, dayus, tak ada pendirian ??
lagipun dah tak pelik bila wanita tu yang tanggung keluarga bila suami kat rumah uruskan hal rumah..
benda dah jadi biasaa..

sebenarnya ramai yang keliru..
antara takut dan sayang..

situasi 1 :
"eh2 kau nie.. takut bini.. apa laaaaa"
:aku bukan takut bini.. aku sayang bini"

kat sini aku listkan lah ciri2 suami yang takut isteri :

1) selalu menuruti permintaan isteri - suami jenis nie takut untuk panjangkan cerita kalau bergaduh ke ape..
takut si isteri gi report kat kedua2 family.. takut dapat malu lettewww..

2) umur isteri lebih tua dari suami - errr... ye ke.. patutlahhhhhhhh

3) anak pertama perempuan - fakta menunjukkan jika anak pertama pasangan tersebut ialah perempuan, maka si suami lebih cenderung untuk takut kepada bini.. ye la.. ayahkan sayang anak perempuan lebih..

4) gaji isteri lebih tinggi dari suami - nie aku setuju.. bila gaji isteri tu tinggi dia rasa dia berjaya mengawal si suami dengan mengungkit benda yang telah dilakukan.. ye la.. dia mampuu..

ada jugak kes bila ditanya adakah kau takut bini..
dia kana jawab "tidak.. saya tak takut bini.. bini yang tak takut dgn saya"

hakk alohhhhh !!!
hahahaha

ok laaa..
sampai sini dulu aku rasa..
nnti aku udate lagi..

=)




JARI YANG MENAIP : EJAT RIDZUAN

1 comment: